29 Mar
Споделяне

Базираната в Атланта Mailchimp е доста голямо име, което обслужва повече от 20 милиона клиенти по целия свят. Въпреки това, след като прекарах известно време в сравняване на доставчици, не мога да не се чудя дали привличането е по-обвързано с маркетинга, отколкото с действителния продукт. Може би известността не е всичко?

Sendinblue vs Mailchimp - коя платформа е по-добра

Тъй като Mailchimp започна да таксува потребителите за контакт, за разлика от просто абонирани контакти (както преди беше случая), исках да видя как се справя до услуга, която не е поставила ограничение на контактите: Sendinblue. Тази парижка компания се разраства бързо по целия свят, като в момента предоставя услугите си на 80 000 клиенти.

Ако претегляте Sendinblue срещу Mailchimp, предполагам, че се дължи на едно или повече от следните:

  • Вие сте плащащ потребител на Mailchimp, на когото му е писнало от големите сметки, които се появяват всеки месец;
  • Вие сте нов в имейл маркетинга и провеждате някои задълбочени проучвания за всички доставчици в сравнение с името на домакинството, което е Mailchimp;
  • Sendinblue привлече вниманието ви със своето много достъпно, много цялостно решение, което таксува на имейл, а не на контакт ... но все още не знаете дали да му се доверите срещу такова голямо име;
  • В това сравнение ще покрия всичко - от шаблони до ценообразуване, така че със сигурност ще излезете с ясна идея кой доставчик да изберете. Така че нека се потопим!

Ease of Use & Editor


Много хора са привлечени от Mailchimp заради неговия привидно лесен за използване софтуер. Въпреки това, тъй като някои функции понякога са трудни за намиране (например как да добавите възможност за включване за нови регистрации), смятам, че все пак може да бъде малко по-интуитивно за напълно начинаещи.

Въпреки това той има добре проектиран бекенд, който е лесен за навигация, и те вършат добра работа, за да се уверят, че сте изпълнили всички необходими стъпки при настройването на нова кампания.

Sendinblue също свършиха доста добра работа в това отношение. Техният редактор за плъзгане и пускане е бърз и предлага всички предварително зададени опции, от които се нуждаете. Те също така ви водят през всяка стъпка, за да знаете, че не сте забравили нищо.

Те също така предлагат опция за връщане към предишни версии на имейла, което е супер полезно.

Победител: И двата инструмента имат сравнително плитки криви на обучение поради страхотен дизайн и ясен процес. Този рунд е равен!

Дизайн и гъвкавост


Дизайнът на вашите имейли е важен и много търговци предпочитат да използват готовите шаблони, които идват с техния доставчик на имейл маркетинг. Ето защо е много важно да се предлагат много атрактивни, адаптивни към мобилни устройства дизайни и те да могат лесно да бъдат персонализирани.

Mailchimp има повече от 100 шаблона (или „теми“, както ги наричат), които са отзивчиви към мобилни устройства и изобщо не изглеждат зле. Те са лесни за настройка по ваш вкус и могат да бъдат запазени, за да можете да ги използвате повторно във всички кампании. Можете също да създадете свои собствени HTML шаблони чрез код, URL или .ZIP файл.

Можете да филтрирате шаблоните по категории, което улеснява намирането на това, което търсите.

Можете също да направите това със Sendinblue, но няма толкова много дизайни, от които да избирате и те не изглеждат толкова модерни, колкото тези на Mailchimp.

Можете да създадете свой собствен шаблон, като копирате и поставите HTML в техния редактор или можете да импортирате шаблон от друг акаунт на тяхната платформа, като използвате споделен URL адрес. Не ви позволява да импортирате шаблон, създаден на други имейл маркетинг или платформи на трети страни.

Победител: Поради факта, че Mailchimp предлага по-голям брой по-атрактивни шаблони за имейли, ние им даваме точка този кръг.

List Management / Управление на списъци


Едно нещо, с което потребителите на Mailchimp имат реален проблем, е управлението на списъци и напълно разбирам защо.

Списъците на Mailchimp се изключват взаимно. С други думи, не можете да включвате контакти в различни списъци в едни и същи кампании. Също така няма начин да се създават автоматизации за преместване на абонати от един списък в другия, например, както е с GetResponse.

Тъй като Mailchimp таксува на абонат, това означава, че ако имате един и същ контакт в различни списъци, ще плащате за тях няколко пъти. Не съм виждал това при други доставчици и е много отблъскващо.

Освен това Mailchimp направи всичко това доста сложно с техните различни опции и конвенции за именуване; имате аудитории (списъци с контакти), сегменти, тагове и групи. Нищо чудно, че потребителите са толкова объркани.



Процесът на създаване на списъци и сегментиране на контакти е много по-опростен със Sendinblue. Използвайте критериите и поведението на полето за контакт (отваря се имейл, щраквания и т.н.), за да филтрирате контактите и да запазите списъка, който да използвате във вашите кампании. Можете да добавите няколко условия.

Можете също така да го автоматизирате, така че когато нов абонат се регистрира, той да бъде добавен към конкретен списък въз основа на конкретно условие.

Победител: Sendinblue определено взема тази точка!

Email Automations / Автоматизация на имейли


Mailchimp се гордее, че имат „All the automation triggers“. И въпреки че това е така, оправдана ли е цената до набора от опции за автоматизация на Sendinblue са достъпни цени?

Sendinblue ви позволява да настроите някои доста напреднали задействани кампании, базирани на данни за контакт, ангажираност с имейл, поведение в мрежата и активност при електронна търговия.

Честно казано, като се има предвид колко е достъпен, бях изненадан да видя колко обширни са функциите за автоматизация на Sendinblue. Те включват оценка на потенциални клиенти, възможността да тествате кампаниите си преди активиране и функцията „Най-добро време“, която ви позволява да изпращате кампании в оптималното време въз основа на ефективността на предишната кампания.

Sendinblue също са професионалисти в транзакционните имейли, тъй като така започнаха през 2012 г.

Победител: Sendinblue - още една точка за автоматизация на имейл!

Формуляри за регистрация


Стандартна функция, но определено не е нещо, което да прескочите. Нека видим колко лесно е да настроите формуляр и в двата доставчика.

На първо място, не е толкова лесно да знаете къде да отидете, за да създадете регистрационен формуляр в Mailchimp, тъй като той не се показва в основната навигация. Всъщност е сгушен под раздела „Аудитория“.

По отношение на опциите, можете да създадете вграден формуляр, изскачащ формуляр или целева страница, но е малко трудно да се настрои и не всички формуляри изглежда са адаптивни към мобилни устройства.

Когато нови абонати се регистрират, те ще бъдат поставени в списъка (или аудиторията), който изберете, въпреки че могат да бъдат само в един, ако искате да избегнете повторно таксуване.

Sendinblue, от друга страна, позволява на абонатите да избират в кой списък(и) искат да се включат (например въз основа на интерес или индустрия), което е доста готино.

Наскоро актуализираният редактор на Sendinblue е удоволствие да се използва, което прави целия процес лесен.



Победител: Sendinblue удари отново! Така че това е 4-2 за Sendinblue.

CRM


Въпреки че Mailchimp твърди, че можете да използвате софтуера като CRM, той всъщност няма достатъчно функции, за да оправдае искането. Бихме искали да видим допълнителни опции като възможността за качване на файл, създаване на задача или присвояване на контакти на конкретни агенти по продажбите.

Едно нещо, което Mailchimp предлага, е функция, наречена Социални профили. Това ви позволява да създавате насочени кампании, базирани на социални медии (в зависимост от това, което вашите контакти са направили публично достъпни). Имайте предвид, че активирането на тази функция ще доведе до допълнителни такси.

Едно нещо, което Mailchimp прави добре, са данните за електронната търговия; ако акаунтът ви е свързан с вашия онлайн магазин, можете да видите колко приходи е генерирал всеки контакт.

Безплатният CRM на Sendinblue улеснява управлението на контакти, като ги присвоява на различни потребители и ви позволява да задавате задачи и срокове във всеки клиентски профил. Можете също да видите допълнителна информация, като например кои уеб страници са посетили, но за съжаление тази информация не е налична директно в CRM профила. Няма маркер за присвояване на етап от жизнения цикъл на конкретен контакт, както бихте виждали в усъвършенстваните CRM, като HubSpot.

Победител: Всеки доставчик има добри и лоши точки в тази област, поради което му даваме по точка. 

Spam & Design Testing / Спам и тестване на дизайна


Mailchimp и Sendinblue имат подобни прилични характеристики за тестване на дизайна. Освен тестване в мобилни устройства и настолни компютри, и двете ви позволяват да тествате как ще изглежда вашият имейл на различни имейл клиенти.

Разликата е, че въпреки че Mailchimp предлага повече имейл клиенти за тестване от Sendinblue, това не е съвсем безплатно.

Месечните платени планове на Mailchimp идват с 25 токена за Inbox Preview, които да използвате всеки месец. Имайте предвид, че всеки отделен клиент, който тествате, ще използва един токен и неизползваните токени не се пренасят за следващия месец. Можете, разбира се, да закупите повече жетони, ако свършите.

Sendinblue, от друга страна, не таксува за тази функция.



Не е налично тестване за спам при нито един доставчик.

Победител: Това е трудно, тъй като и двата доставчика предлагат приятен вграден визуализатор. Това, което го подсказва в полза на Sendinblue, е фактът, че те не таксуват нито цент за тестване на имейл клиента.

Reporting / Доклади


И Mailchimp, и Sendinblue предлагат следните функции за отчитане:

  • Ефективност на имейлите (отваря, щраква, отскача, отписва се и т.н.);
  • Щракнати връзки;
  • Геолокация;
  • Доклади за автоматизация.

Въпреки това на Sendinblue липсват социални и електронни доклади.

Можете да проследявате реализациите и чрез доставчици, а интеграцията с Google Анализ също е налична.

Победител: Поради факта, че Mailchimp предлага социални и електронни данни, те печелят този кръг! Sendinblue 6, Mailchimp 4.

Deliverability


След като подготвите съдържанието и дизайна на имейла си и се уверите, че изглежда добре на всички имейл клиенти, искате да сте сигурни, че ще пристигне в пощенските кутии на вашите абонати. Нека да разгледаме как се справиха тези доставчици в тази област.

Проследяваме издръжливостта на доставчиците, които преглеждаме от няколко години. Sendinblue и Mailchimp имат доста сходни резултати, но има една разлика: Sendinblue взе наградата за най-добра доставка в нашия тест от февруари 2020 г.

Победител: В светлината на факта, че Sendinblue получи първо място в един от последните ни тестове, те победиха Mailchimp този кръг.

Интеграции и екстри


Mailchimp, тъй като е толкова известен, колкото е, се интегрира със стотици инструменти. Трябва да можете да свържете почти всеки инструмент, от който се нуждаете, с изключение на Shopify, странно.

Sendinblue няма почти толкова налични директни интеграции, но, подобно на Mailchimp, те са част от библиотеката на Zapier.

Победител: С над 200 интеграции, Mailchimp трябва да вземе тази. Sendinblue 6, Mailchimp 5.

Поддръжка / Support


И двамата доставчици разполагат с подобни канали за поддръжка – база от знания, имейл, чат на живо – но в случая на Mailchimp трябва да надстроите до платен акаунт, за да получите каквато и да е поддръжка.

В случая на Sendinblue техният бутон за помощ понякога ви показва различни опции за поддръжка (понякога само тяхната база от знания). Това може да бъде доста разочароващо, ако имате нужда от помощ в момента и тя не е налична.

По отношение на отзивчивостта, чатът на живо на Mailchimp беше малко по-бавен, отколкото бихме очаквали.

Победител: Поради факта, че е почти невъзможно да се свържете с Mailchimp, ако сте на техния безплатен план, ние обръщаме внимание на Sendinblue тук.

Цени


И така, стигаме до последния кръг: ценообразуване.

Вероятно сте разбрали факта, че ние не сме големи фенове на ценообразуването на Mailchimp.

Въпреки че предлагат безплатни планове и плащат както отивате, фактът, че сега таксуват потребителите за отписани контакти и тези, които не са потвърдили, че се включват, може да направи този доставчик доста скъп и следователно непривлекателен за много търговци и собственици на малък бизнес.

В сравнение с други инструменти за имейл маркетинг те не са най-скъпите, но когато се изправят срещу Sendinblue, Mailchimp излиза доста стръмен.

Sendinblue, който не поставя ограничение на контактите, таксува за броя изпратени имейли. Това го прави един от най-достъпните доставчици „всичко в едно“ на пазара, а също и чудесен вариант за тези, които имат голям брой контакти, но изпращат само един или два имейла на месец.

За да отключите работните процеси за автоматизация на Mailchimp, ще трябва да се регистрирате в техния Стандартен план ($79,99 за 5000 потребители). Ако имате нужда от разширено сегментиране, сравнителни отчети, многовариантно тестване и първокласна поддръжка, ще трябва да извадите техния Pro план.

Победител: Като се имат предвид всички функции, които Sendinblue включва (CRM, маркетингова автоматизация, SMS, разширено сегментиране) за толкова разумна цена, точката определено отива за тях този кръг!

Което означава, че имаме победител... Sendinblue! Крайният резултат е 9-5.


Споделете статията
Автор: Иван Иванов
Източник: Roberta Phillips
Сайт: www.emailtooltester.com

abisoft® Версии